Tuesday, November 9, 2010

HYDROTERAPI AIS

Daripada Thauban daripada Nabi S.A.W sabdanya:-

Apabila kena sesaorang kamu demam, maka sesungguhnya demam itu sepotong daripada api neraka, maka padamkanlah ia dengan air. Maka berendamlah dalam sungai yang mengalir, hendaklah berhadap pada pengaliran air (ke hulu), maka bacalah:

(Dengan nama Allah, Ya Tuhanku sembuhkan hamba-Mu dan benarkan Rasul-Mu), selepas solat Subuh sebelum terbitnya matahari. Maka selamlah ke dalamnya 3 kali selama 3 hari; jika tidak sembuh selama 3 hari maka 5 hari; jika tidak sembuh selama 5 hari maka 7 hari; jika tidak sembuh 7 hari maka buatlah 9 hari; maka bahawasanya hampir tidak melampaui sembilan hari dengan izin Allah.
7 Kombinasi Asas Dalam Rawatan Hidroterapi Ais (Dari Sudut Sains Fizik)


1. Air / Ais

 Air mengesan getaran / tenang, reda.
 Air dirakam dengan frekuensi diamond (berlian) / segi tiga(1-7 Hertz).
 Unsur atom air paling cepat mengesan gema dan paling cepat bergetar.
 Air unsur yang paling tepat mengesan ukuran gelombang sesuatu unsur yang lain.
 Ais dengan tekanan akan menyebabkan unsur yang berat akan termendap ke dasar kolam.
Unsur-unsur yang berat jisimnya tidak terampai / terapung yang boleh menyerap masuk semula (merbahaya).

2. Kapur punca ais cepat cair

Fungsinya:
 Meningkatkan suhu di dalam darah.
 Merendahkan suhu di dalam tulang.
 Menguatkan semula struktur tulang.
 Tulang dan kapor satu kombinasi yang sama.
 Rahsia tulang adalah rahsia kapor.
 Merangsang impuls saraf ke otak dengan cekap dan tepat.
 Membersihkan kulit untuk deria sentuhan,tekanan persekitaran.
 Kapor harus disapukan pada seluruh tubuh.

3. Garam

Fungsinya:
 Proses pemanasan darah / menambahkan oksigen dalam darah.
 Mencairkan darah yang beku.
 Melancarkan aliran darah.
 Meneutralkan radiasi yang telah dikeluarkan di dalam air.
 Memanaskan tubuh di dalam air.
 Menambahkan tekanan dari dalam.
 Mengeluarkan gas karbon dioksida yang teperangkap di dalam aliran darah.
 Memecahkankan gula yang teperangkap di dalam aliran darah.
 Memelihara kandungan sel dalam darah.
 Garam pengalir yang baik di dalam air.

4. Minyak Pati Bunga (Aromatherapy Vibration)

Fungsinya:
 Rakaman gelombang dalam frekuensi rendah yang merangsang kelenjar pineal untuk kekuatan semangat spiritual,sistem imun,melalui deria bulu roma yang terdapat pada rambut,telinga,mata dan hidung.
 Minyak Pati bunga akan lebih memecahkan gelombang dengan reaksi spektrum (molekul stuktur air dalam jisim segi tiga) di dalam air yang lebih menyerlah.
 Menyimpan kesan-kesan bunyi yang stabil.
 Cepat mengesan niat rahsia doa,rahsia Nitrogen 7
(kemujaraban).
 Keseimbangan/ keheningan.
 Mengawal suhu.
 Tekanan perasaan.
 Mengawal emosi.

5. Sistem penyaman udara.

 Tempat rawatan perlu pergerakan angin yang bebas.

6. Cahaya lampu UV( ultraviolet)
 Penggunaan cahaya UV untuk memastikan bakteria tidak aktif.

7. Gelombang gerakan air.
 Air harus ada pergerakan agar garam bertindak mengecas semula ion ion negatif


Rahsia Hening
Manusia yang sentiasa didalam keadaan hening, sabar dan ikhlas payah untuk dicerobohi dari pelbagai permasalahan umumnya dari penyakit ataupun stress. Ingatlah, setiap kali fikiran kita bercelaru, bimbang, tidak tenang, sistem Hypothalamus dan usus akan terganggu. Uric acid akan terbentuk, mulalah masalah awal seperti kepayahan tidur, tidur yang tak lena, tiada selera makan, pelupa, keliru, tergopoh gapah, melatah, meradang dan pelbagai lagi.
Islam mendidik kita agar hening senantiasa. Kelima-lima waktu solat itu memegang rahsia keheningan. Solat itu adalah terapi semulajadi, dari pergerakan serta penyerahan pada yang Maha Berkuasa. Apabila sahaja kepala (pineal gland) mencecah bumi sewaktu sujud, maka tercetuslah hormon melatonin dari kelenjar Pineal. Rahsia pergerakan solat itu sendiri adalah konsisten yang boleh mengakibatkan resonans terjadi, pergerakan berdiri, sujud dan rukuk yang menyebabkan terjadinya tenaga membujur dan melintang! Inilah dia terapi semulajadi....
Hening adalah rahsia Sabar, Ikhlas dan Redha. Hening juga memegang rahsia Nitrogen yang juga memegang rahsia cahaya bulan (rahsia putih). Apabila amalan ini menjadi kebiasaan, maka seseorang itu kita dapat melihat begitu tenang dalam apa hal sekali pun, tidak gopoh, tidak keliru dan senantiasa "cool". Itulah rahsia Nitrogen yang sejuk.......

Rahsia Air
Tidak pernah kita berfikir tentang air.....rahsia-rahsia yang air itu memegang, rahsia di sebalik rahsia, kekuatannya, faedahnya, dan lagi dan lagi dan lagi.......
Maha Suci Allah yang telah mencipta mahkluk yang bernama air ini....! Sesungguhnya ia adalah makhluk yang paling setia dan amat sekali peka dan menjalankan perintah Tuhannya!
Di dalam Al-Quran ada menyatakan peratusan Hydrogen (air) ini adalah 72% dan bakinya tanah adalah hanya 28% sahaja. Tubuh badan manusia adalah kekunci kepada rahsia air ini. Rahsia manusia ada jaluran elektrik yang dinamakan AURA atau SIRR atau Cahaya adalah kerana rahsia air ini juga! Lupakah kita sewaktu dalam kandungan perut ibu di dalam kandungan air semata-mata?
Air diperakui oleh saintis sedunia sebagai alat perakam terbaik sekali kerana ketepatannya apabila disukat pada dasarnya. Air sebenarnya boleh merakam setiap gema getaran yang dihadirkan baik dari bunyi termasuk dengan kata-kata dan juga dari hanya niat kita (tanpa kata-kata). Itulah keistimewaan air yang kita sangka hanya untuk pembersihan semata-mata.
CVT mengajak kita berfikir sejenak tentang kelebihan dan kebesaran air....Islam mendidik kita mengambil wuduk dengan air dengan niat, begitu juga dengan mandian dari hadas kecil ataupun besar yang harus di letakkan dengan niat. Tidakkah kita pernah terfikir air itu sedang merakam niat kita?

No comments: